
Project:
Book by Harald Hungenberg/Jürgen Meffert (eds.):
Handbuch Strategisches Management (“Manual for strategic management”)
A compilation of essays written by renowned experts from science, industrial practice, and consulting.
Gabler Publishers, Wiesbaden (Germany); 2003
Client:
McKinsey & Company
Services provided:
Review/editing of authors’ drafts for the following entries:
- Thomas Weber: “Innovationen auf der nächsten S-Kurve — Das Beispiel der Brennstoffzelle” (“Innovations on the next S-curve, using the fuel cell as an example”) => Excerpt (PDF)
- Thomas Holtrop: “T-Online – Wachstum durch innovative Geschäftsmodelle und attraktive Formate” (“T-Online—growth based in innovative business models and attractive formats”) => excerpt (PDF)
- Jürgen Laartz: “Enterprise Resource Planning – Grundlage für globales Prozessmanagement” (“ERP—the basis for global process mangement”) => excerpt (PDF)
- Martin Selchert / Detlev J. Hoch: “Und es gibt sie doch – Neue Geschäftsmöglichkeiten durch Informationstechnologie” (“Yes, they do exist: new business opportunities based on IT”) => excerpt (PDF)
- Stefan Spang: „Neue Kernkompetenzen gefragt — IT verändert die Unternehmen“ – excerpt (PDF)
- Lothar Stein / Holger Klein: “Corporate Venturing – Wie deutsche Großunternehmen Innovationsbarrieren überwinden” (Corporate venturing–how German corporations ocervome barriers to innovation”) => excerpt (PDF)
- Lothar Stein / Martin R. Stuchtey: “Strategische Entwicklung von Regionen — Silicon Valley ist überall” (“Strategic development of entire regions: Silicon Valley is everywhere”) – excerpt (PDF)